اخرت

ابوبصیر یکى از شیعیان پاک و مخلص امام صادق علیه السلام مى گوید:
من با آن حضرت در مراسم حج شرکت نمودم .
هنگامى که به همراه امام علیه السلام کعبه را طواف مى کردیم ، عرض ‍ کردم :
- فدایت شوم ، آیا خداوند این جمعیت بسیار را که در حج شرکت نموده اند مى آمرزد؟
امام صادق علیه السلام فرمود:
- اى ابا بصیر! بسیارى از این جمعیت که مى بینى ، میمون و خوک هستند!
عرض کردم :
- آنها را به من نشان بده !
آن حضرت دستى بر چشمان من کشید و کلماتى به زبان جارى نمود. ناگهان ! بسیارى از آن جمعیت را میمون و خوک دیدم ، وحشت کردم ! سپس بار دیگر دستش را بر چشمان من کشید، آن گاه دوباره آنان را همان گونه که در ظاهر بودند دیدم . سپس فرمود:
- اى ابا بصیر! نگران مباش ! شما در بهشت ، شادمان هستید و طبقات دوزخ جاى شما نیست .
سوگند به خدا! سه نفر، بلکه دو نفر، بلکه یک نفر از شما شیعیان حقیقى در آتش دوزخ نخواهد بود.بحارالانوار جلد 47 صفحه 79 و جلد 68 صفحه 118

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد